tisdag 31 mars 2009

Jobb

Körkort På lunchen så satt jag och läste Expressen på datorn. Även om jag var på lite vresigt humör så gjorde inte den här artikeln det bättre. Måste ju säga att jag har inte höga tankar om denna reporter eller tidningen just nu. Fattar inte hur man kan skriva något sådant och frammålar att det är vi trafikskolor som vill pumpa eleverna på pengar.

Jag sitter alltid och pratar med eleverna hur man ska kunna hålla ner kostnaderna och tjatar att dom ska ta med sina föräldrar med i bilen. Så de ser hur vi jobbar och kan få tips och idéer. Allt det här för att det ska bli billigare och gå fortare för dom att ta körkort. Det handlar om att man måste jobba efter samma mål. Så man inte lär ut olika hemma och på skolan. Vi är inga pengasugande monster. Jag jobbar och sliter och lägger ner min själ hjärta i minna elever.

Och så går de ut och skriver att den här kursen/Riskettan bara är till för att vi ska tjäna mer pengar. Det är inte vi som har hitta på den här utbildningen det är inte vi som har bestämt hur den ska se ut eller innehålla. Vi har stora krav på oss vad den ska innehålla och hur det ska se ut.

Och ja jag tycker att riskettan är ett av de bästa som har hänt på flera år. Och om folk menar att den inte behövs förklara för mig varför det är så många som inte känner till att det är lika allvarligt att somna bakom ratten som att köra full, och att det är samma straffskala. Hur många vet om att en lättöl innehåller 2 cl starksprit !! Och varför kör så många Rattfulla???

Det görs mer än 14 000 bilresor per dag med berusade förare i det här landet.

Var tredje rattfyllerist är mellan 18 och 24 år.

Det sker mer än två begravningar varje vecka året runt på grund av alkohol i trafiken
 
Var tredje dödad mopedist är onykter


Så Expressen varför sprida dålig stämning om den här utbildningen?
Varför inte berätta hur viktig den är?

http://www.expressen.se/motor/1.1517970/ny-kurs-gor-korkortet-dyrare




1 kommentar:

  1. Nu ser du hur det är att arbeta med något som alla hatar.
    Mamma

    SvaraRadera