torsdag 9 maj 2013

Cellcept



Nu på Tisdag så har jag gått på Cellcept/cellgifter i 2mån. Börjar må bättre. Det sägs att det tar 3-6mån innan full effekt kan märkas.  Men bättre har jag blivit. Har inte lika ont längre och har kunnat gå ner 5mg kortison per dag. Jag har märkt att jag klarar av solen bättre nu än för två månader sen. Nu ligger jag inte och spyr eller springer på toa när jag vart ute i solen. Biverkningarna har börja lägga sig nu också.  Trodde jag skulle kasta in handduken där ett tag men jag härda ut nu när det bara magen som krånglar ibland men det kan även vara SLEn som strular. Tyvärr tar inte cellgifterna på huden. Har problem på många ställen nu. Bland annat båda öronen har spruckit och börja vara. Känner även att ena kinden håller på att spricka upp och bli sår. Måste börja bli bättre att smörja utslagen med kortison. Tycker det är lite jobbigt att smörja kroppen och ansiktet om jag tex delar säng med Valle. Jag får en typ pannasarhud som gör att krämerna kan inte riktigt går in i huden utan lägger sig utan på.  Vill inte att valle får kortisonen i sig när han ligger och slickar och bits och pussas. Men än så länge kan jag säga att det känns lovande med cellcept får se vad proverna säger om en månad.
Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar