torsdag 28 juni 2012

Inte så kry


I veckan så var jag hos reumatologen.  Min är ju på semester så jag fick träffa en annan.  Tror inte Västerås har en reumatolog som inte bryter. Det är alltid svårt att höra av de säger och de sitter gärna med ryggen mot en när de pratar och det hjälper ju inte. Sen känns det som desto längre de har pluggat desto mindre personlighet har de.  Min sänka visa ok på proverna men det brukar den göra fast jag mår piss. Min kropp är tyvärr inte riktigt med mig på min sida. Har haft problem med höft och rygg sen förlossningen. Och jag känner speciellt av det på kvällarna och nätterna när Valle inte vill sova och när det är dags för matning. Har höjt kortisondosen ett steg men tyvärr har det inte hjälpt. Det har blivit lite bättre men inte så bra som jag hade hoppats på. Ska ta nya blodprover nästa eller näst nästa vecka beroende på hur jag mår sen så har vi gjort lite justering i medicineringen. Har bland annat fått en ny värktablett.  Är så trött på att kroppen inte vill göra som jag vill.  Jag är verkligen glad för att jag har Andreas de här dagarna och att vi kan hjälpas åt med Valle. Hoppas att kunna få bukt med det innan hans semester är slut nu bara. 
Mitt egna lilla "lyckopiller"



2 kommentarer:

  1. Jag har fortfarande ont i höfter och rygg sen vår dotter kom. Det blir en sån jävla belastning på kroppen när man är gravid. Fick foglossning i vecka 13 och det kan sitta i läääääänge. Hoppas du kan mildra det med medicinen och att det går över snabbt.

    SvaraRadera
  2. Hon är 19 månader

    SvaraRadera