tisdag 19 juni 2012

Första Veckan.



I dag är det en vecka sen våran familj ökade med en familjemedlem.  Vad tiden går fort. Här hemma springer dagarna fram och vi kämpar på med upptrappningen på maten.  Det är lite si så där med det. Ena stunden slukar han 70ml och en annan får man kämpa för 40ml. Men han får mat i sig och han går upp bra i vikt. I söndags var vi till sjukhuset och vart friskförklarande för gulsoten. Så jäkla skönt att det inte vart mer med det. I min familj har vi väl haft gulsot alla. Fick veta att det har nog med att vi har blodgrupp O om jag förstod det rätt på henne på sjukhuset.  Annars har helgen bara gått åt att försöka komma in i det hela och få känna sig hemma. Mamma, Fredrik och Carl var här och fika och hälsa på Valle. Mamma hade gjort en tårta med jordgubbar som hon tog med. Sen hade det med sig en jätte fin blöjtårta som de hade gjort själva. Sen har mamma gjort ett jätte fint släktträd till Valle. Ska hitta en ram till den sen åker den upp på väggen i hans rum. Något som ska upp på väggen är också en tavla från studio nele som vi beställde igår. https://www.studionele.se/ vi köpte en jätte fin Namntavla till ett dop vi var på i vintras. Och Andreas och jag har sagt att vi ska ha en sån i barnrummet.  I morgon kommer BVC på hembesök och ska titta till oss. Sen på Torsdag ska vi till sjuhuset igen. Då ska Valle göra ett nytt ultraljud så då ska vi till röntgen. Senare på dagen så kommer Lena och Håkan (Farmor och Farfar ) på besök. Och på fredag så är det midsommar och det ska ju självklart firas med grillning. Veckan avslutas med att åka och gratta Valles kusin som fyller 2år.  Så man kan säga att den här veckan är det full rulle. 

Tyvärr är det ju inte bara roligheter som händer. Under den här veckan så har jag börja må sämre och sämre. Min kropp vill inte alls just nu har ont i leder och muskler på flera ställen. Som gör att många kroppsrörelser är svåra att göra. Har höjt kortisonet och hoppas på att det vill hjälpa.  Men i dag ringde jag reumatologen och hoppades på att få träffa min reumatolog innan hon går på semester som hon gör nu den här veckan.  Tidigaste tiden som jag kan få med henne va 23juni och så länge orkar jag inte vänta så jag fick en akuttid till en annan läkare. Om en vecka. Nu vet jag att man kan få vänta längre på akuttider på reumatologen men det känns ändå skit.  Får väl se vad hon tycker då. Om hon vill ändra medicinerna eller om hon vill vänta till min läkare kommer tillbaka från semestern. Fick annars brev från min läkare på posten i dag där hon gratulera till barnet och skrev att hon vill att Jag står kvar på samma mediciner som nu och kommer kalla mig i augusti senast september.  Glad att ha Andreas Hemma hu i 3 hela veckor. 

Sen har vi fått svar på våra försäkringar som vi har tecknat. Andreas fick självklart igenom sina. Jag fick avslag på två av tre. Så ingen sjuk-, livförsäkring för min del. De jag kunde få var en olycksförsäkring. Får väl ta det så det finns något skydd för mig. Jäkligt frustrerat är det. Sitter ju på halva lånet på vårat hem och skulle något hända mig så sitter Andreas där med min del. Så det är inte för min del jag vill ha en liv eller sjukförsäkring det är för hans och Valles skull. Visst jag är sjuk men skriv in det då att jag har begränsningar i försäkringen. Men om jag typ skulle få Cancer eller någon annan hemsk sjukdom så sitter jag där. Fick hem papper på Valles försäkring de vill ha mer information om hans njurproblem innan den går igenom. Tyvärr kan vi inte skicka in papperna just nu innan vi har gjort klart de här undersökningarna. Vet ju inte riktigt vad vi ska skriva så. Tänk om allt bara kunde flyta på för en gångs skull.

Blöjtårtan


Släktträdet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar