söndag 28 augusti 2011

Kräftskiva


I går så var det kräftskiva här i kvarteret.  Det vart mycket trevligare än vad jag först trodde att det skulle bli. Synd att det bara var så många från kvarteret som fattades. Det var väl typ hälften som åt kräftor bland annat Andreas. Själv åt jag en sallad med Serranoskinka och vattenmelon.  Tur med vädret hade vi också. Förra året satt man med tjocka tröjor och jackor. I år var det som sagt riktigt varmt.  Andreas jobbar den här helgen så han gick hem och sov vid 21.30 tiden. Själv stappla man in kl 00.30. Kan ni fatta jag var uppe länge! Och jag var inte så värst trött heller.  Sen så vakna jag vi kl.04 av att det regna och åska som bara den. Strömmen hade gått och det var helt svart det enda förutom blixtarna som lös upp ute var Ikeaskylten på Erikslund.  Lite små trött kan man ju säga att man var i morse. Men kvällen var riktigt trevlig synd bara att det bara händer en gång per år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar