måndag 6 juni 2011

Nu är det sommar, nu är det sol, nu är det......

Nu är långhelgen slut. Dags att börja jobba i morgon. Är nog lika bra börjar få lite för mycket energi här hemma. Fast jag sliper gå upp kl 05:20. Ska vara hos min läkare kl 9. Så jag börjar inte jobba förens kl12. Igår vart det som sagt Skultuna och spana lite på bruket fanns väl fina saker som vanligt men inget som jag kände det här måste jag ha! Det fanns ett fint halsband från snö. Sen när vi kom hem så grilla vi. Det vart korv med kålsallad. Ena korven var färsk salsiccia från kungsbyn. Den var riktigt god! Kommer lätt köpa den igen. Den andra var en sån där snurrkorv från lithells fast ingen höjdarsmak på den.

Idag så är det Sveriges nationaldag. Hipp hurra! Vi har inte fira så mycket vart paj/glass på Mc Donalds när vi var iväg och handla spackel och tapetklister. Annars har jag vart duktig idag. Städat i trädgården, tvätta fönstren utvändigt, tvätta /skrubba utebordet och olja in utemöbler. Nu i kväll så grilla vi fläskfilé. Fy tusan vad glad man blir när köttet blir så jäkla gott när man gjort marinaden själv.

Nä nu ska vi titta lite på tv innan det är dags att sova. Go natt på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar