söndag 5 juni 2011

En helg i Juni

Nu har det vart ledigt i några dagar. Onsdagen fick vi ju sluta tidigare på. Det var skönt. Det var ju studenten i Enköping i onsdags och det var riktigt skönt att slippa åka runt där de sista lektionerna. Torsdag var det bara att vara hemma och ta det lugnt då jag dragit på mig en hemsk förkylning. Hoppades att jag skulle bli av med den till fredag då jag åkte och jobba. Jopp ni lästa rätt jag var och jobba i fredags. Tyckte det var onödigt att vara hemma när jag jobbar fram till 12. Sen så jobbar Andreas de här dagarna så jag sitter själv typ till 15:00 och hur kul är det? Så jag åkte till jobbet och drog in lite pengar. Var fullbokad. Så det rulla på. På fikat kom chefen till skolan och prata lite skit med mig och gjorde lite små jobb. Sen var det att åka hem. Handla lite på plantagen när jag svängde förbi där. Vart en Basilika till landet och lite pinnar med krydd namnen på. Jag bestämde mig för att dra upp rucolan då vi fått problem med en massa skalbaggar som äter på dem. Får plantera någon annat där i stället. Det har annars vart väldigt lugnt här hela helgen. Det har fixats lite i trädgården. Det har grillats och svettats i den här hemmmska värmen. På kvällarna har true blood rullat oftast. Vi är snart klara med säsong 3. Riktigt bra är den men måste säga att böckerna är bättre. Böckerna är lite hårdare och lite mer erotiska. Och Sokie är inte så messig. Prova ett nytt recept på Tomat och jordgubbsallad igår till maten. Riktigt gott! måste lätt göra om det. Andreas var lite skeptisk men tror nog att det gick hem hos han också. Sen så grilla vi fisk då fiskbilen var här i veckan. Den här gången vart det en sommarlåda. Lax, torsk och räkor. Igår så tröttna jag på mitt hår som nu har blivit för långt och för omformbart. Så jag åkte ner på stan och klippte mig. Visste inte alls hur jag ville ha det så frisören fick väl göra lite som hon ville. Hon ville få de kort så kort var det. Jag har aldrig vart rädd för att det ska bli för kort så hon fick klippa. Vart helt ok vissa kanter har blivit lite för raka på vissa ställen men det fixar till sig vid tillruffning. Idag ska vi förhoppningsvis åka till skultuna och spana lite på bruket då det är sommarmarknad där. Sen så ska vi förbi Erikslund och köpa spackel och lim för nästa helg ska det tapeseras här. Äntligen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar