lördag 25 juni 2011

Midsommar 2011

Årets midsommar firades hemma i år också. Tyvärr var det inte lika fint som förra året. På besök den här gången var Håkan och Lena. Trevligt sällskap och god mat, gott att dricka och kubb. Kan det bli bättre? Dagen börja med lite städning och bakning. Andreas jobba på dagen men kom hem vid 12 med två liter jordgubbar som han fixat på jobbet. Lite senare kom Lena och Håkan. Till fikat hade jag fixat en Sockerkaka a´la kungsörnen. Efter fikat så drog vi fram kubbspelet. Måste säga att jag fortfarande är väldigt nöjd med mina gubbar. Efter ha utklassat Lena och Håkan så tog vi paus och bara satt ute och prata. När det väl var dags för maten så börja vi med sill och potatis. Därefter så vart det grillade kotlettraks med grillade grönsaker. Jag hade också gjort tomat och jordgubbsallad. Så otroligt mätta vart vi och mat har vi kvar till i dag. Några timmar senare när mättheten hade lagt sig så var det dags för ”efterrätt”. Bjöd på Brödpudding med ölsås, vaniljglass och jordgubbar. Även det gick hem stort. Fast jag råka göra såsen lite fel. Sen på kvällen rökte vi räkor och åt. Så nu luktar det rök hemma. Gott såg det ut fast jag inte äter räkor. Sen vart det lite kvällskubb. Sen när myggen vart för mycket vart det gå in och sova. Krävdes inte en långstund innan jag somna trött som jag var.

Får tacka för en trevlig midsommar!



Sockerkakan

Jätte fin blomma med en jätte fin kruka som vi fick.

Dom skötte sig riktigt bra för att vara nybörjare.

Jag i min nya Midsommarklänning

Jag diggar mina ”fotbollsspelare”

Min Älskling så jäkla fin som vanligt!

Bordsdukningen

Håkan fixade sillen

Nubben överlever nog ett år till.

Grillen laddades för fullt.

Så gott!

Brödpudding

Rökta räkor

De Bästa!

De vart lite kyligt på kvällen.

1 kommentar:

  1. Tack så mycket för en underbar Midsommar! Och för allt gott vi blev bjudna på och kubbspelande. Kramizar till er

    SvaraRadera