lördag 12 februari 2011

Sick

Nu har jag tagit Methotrexate i 4veckor. Nå nu är det bara 4-8 veckor kvar innan jag ska börja bli bättre. Längtar väldigt mycket. Börjar ju bara bli värre och värre. Jobbigt är ju bara alla biverkningar. Den här veckan så har jag ökat upp dosen på folsyran. Och tror det har hjälp mycket. Har fått tillbaka matlusten. Men jag har fortfarande lite problem med illamående och magont. Det tar på krafterna med att vara sjuk. Sen den här kroniska tröttheten. Jag har sovit 12timmar i natt. 12timmar! Men känns det? Nej jag är lika trött och har lika ont i kroppen. Vet inte riktigt hur jag ska orka med dagen och kvällen men det är nog bara att kämpa på. Lämna blodproverna igår så nu är det två veckor kvar till nästa gång. Skönt det får så fula märken i armvecken av det så.

Jag tror jag ska avsluta med en fras jag hitta på en annans tjejs blogg.

Jag kämpar inte mot min sjukdom,
jag kämpar med den.




1 kommentar:

  1. Hoppas att det heller är bättre om 4 veckor!!! Du är en riktig kämpe!! Kram

    SvaraRadera