tisdag 1 februari 2011

MYCKET NYTT

Nu har det hänt mycket. Vi har bokat en resa. Så i april åker vi till New York i en vecka. Ska bli riktigt kul. Billigt kom vi undan också. Vi fick 30% rabatt på hotellet, om man bokade mer än 5 nätter. Så vilken tur vi hade. Så hela paketet med flyg och boende hamna på 16000. Så nu är det bara att vänta att jag får pengar så har vi även fickpengar. För resan hade vi ju redan sparat till.
Så nu ska det bara fixas med pass och en massa viktiga saker.


Jag har även skämt bort mig med att köpa en ny kamera. En Sony Nex-5. Som är en liten systemkamera. Där hade vi också tur dagen efter att jag har bestämt mig för den så kommer reklamen från elgiganten. Och där finns den 1000kr billigare. Och fråga mig inte vad som hände sen för det vet jag inte för jag kom hem med kameran som var 1000kr dyrare men för det biligare priset. Men inte ska man klaga. =)

Har bara små provat den. Men gud vad jag älskar den. Nu måste man lära sig alla inställningar.

Kan även idag tala om att nu har vi bott här i 1år. Det här året har gått riktigt fort. Och trivs det gör man jättemycket. Är riktigt nöjd med det här köpet. Så det gjorde vi riktigt bra.





2 kommentarer:

  1. Du kan låna Carls bok om fotografering, ger många bra tips!

    SvaraRadera
  2. OJ tänk att ni bott där i ett år redan!!! Så skoj med nya grejer och en resa :) är avis på båda! Du får berätta och visa hur kameran fungerar sen, vill också köpa mig en systemkamera! Blev fina bilder :)

    SvaraRadera