måndag 8 november 2010

Sjukdag

Idag är jag en sten, stor och tung. Hade en riktigt hemsk natt. Börja med en riktigt hemsk huvudvärk som gjorde att jag inte kunde somna. Sen vart det feber. Har bara legat och vridigt mig i sängen. Vid 2 gick jag upp och tog lite värktabletter och försökte sen krypa till kojs. Kan inte fatta hur många gånger man kan gå och kissa på en natt. Var kommer all vätska ifrån? Strax efter Andreas åkt till jobbet somna jag.


Så när jag väl vakna vid 05:30 så mådde jag inte så bra. Så ont i kroppen. Orka knappt att böja på benen. Och bröstkorgen värkte. Det är så jobbigt att ligga i sängen när det blir så här. Ligger jag på mage känner man hur det blir en konstig vinkel på ryggen och får ont i ryggen. Ligger jag på rygg värker hela ryggen man känner hur tung man blir. Ligger jag på sidan så känns det som man lägger hela sin kroppsvikt på höften. Så det hela slutar med att man måste vrida på sig hela tiden för att det är för smärtsamt att ligga på ett sätt. Men idag gjorde det för ont för ens att komma upp ur sängen. Sen var jag för trött. Hade jag fått sova under natten så hade jag säkert orkat med det. Men nu vart det för mycket. Så idag gjorde jag det ! idag sjukskrev jag mig.


Så nu traskar jag runt här hemma. Uttråkad och trött. Känner att orken inte är riktigt med mig fast jag sov till halv tio. Känner mig som sagt stor och tung som en sten i dag. Var ut en sväng med Juno när hon kom hem från jobbet. Riktigt fint väder är det men det vart bara en liten promenad. Orken försvann när man väl var där ute. Fast imorgon blir det jobbet.



2 kommentarer:

  1. Hoppas du mår bättre nu. Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du får vila-ro i kroppen och kan sova bättre i natt! Kram kram

    SvaraRadera