lördag 16 november 2013

Tankar från en Fresh Meats

Vem kan stoppa mej när jag bara rullar fram….. Nu har det nästan gått lite mer än en månad sen jag rulla min första träning. Och ja jag kan nog säga att jag är fast. Var länge sen jag hitta något som var så här kul som att rulla rullskridskor. Vi tränar fortfarande grunder och fys. Men det kan behövas av båda delarna vill jag lova. Men jag märker att det blir lättare med kondisen för varje gång.  Visst jag flåsar fortfarande som om jag skulle ha lungor små som päron. Men på något vis så känner jag min stolt över mig själv. Att ta sig igenom en träning är stort för mig. Visst sen kan även jag gå hem och svära över allt som inte funkar. Som de där jäkla crossovers som jag inte får till. Det är som att fötterna inte lyssnar på mig. Torsdagarna är Fresh meat (nybörjar) träning och på söndagarna börjar vi Frech meats och sen är det en gemensam (om man orkar) och sista delen är det den avancerade gruppen. (de som tagit Minimum skills) Jag själv är bara med på Fresh meat delarna då jag inte orkar den gemensamma direkt efter.  Nu på söndag är det även scrimmage = träningsmatch
Hur mår kroppen då? Jo kroppen tar det hela ok får försöka anpassa det hela. Det finns saker som jag inte riktigt klarar av som det ser ut i dagslägget som tex gå ner väldigt mycket på knä och så men det kommer säkert. Jag tänker inte ge upp. Och visst jag har haft muskelinflammationer och värkande rygg men det är inte farligt att träna när man har ont. Det är bara sjukt jobbigt och irriterande. Föra träningen var lite jobbig då visa magen sig från sin värsta sida. Toan ligger en trappa ner från hallen. Och man kan ju säga att man ganska snabb att snöra av sig skridskorna.(för de våga mig inte mig ner för trappen med)  måste säga att jag klarar av smärtan och tröttheten men koliten är nog de värsta av alla mina krämpor.

Visst ja jag har nu även mycket funderande och velande valt mitt Derby namn och nummer.  (trumvirvel……) Namnet jag har valt är Honey Drool  och valt lagnummer 55. Tror det namnet passar mig bra för fy tusan vad jag dreglar med det där tandskyddet i munnen. Känner hur det bara forsar.

Måste även säga att man känner sig otroligt välkommen av alla i laget som fresh meats. Alla är så snälla och trevliga. Jag som både är extremt ovan med att umgås i en lagsport och även umgås med så mycket tjejer. Tycker det känns riktigt bra även om det är en ovan känsla.

Nu taggar vi för träningen i morgon i klöverhallen och det hemska golvet från helvetet.


min ny pimpade hjälm

vart riktigt nöjd med min döskalle




1 kommentar:

  1. Ja, tagga klövern! ;) Känner igen mig i det du skriver (har också en del kroppsliga problem..) men de har faktiskt blivit bättre sen jag började med derby.

    Och gällande kondis och crossovers, låt det ta sin tid ;) ni har ju bara börjat! :D Plus att ni har ju carro som drillar er så ni kommer nog lära er det snart :) Jag kommer ihåg på "min tid" när föreningen startades upp och ingen visste vad crossovers eller ens derby var för nåt, på den tiden då tog det verkligen tid att lära sig nåt! :D

    Btw, älskar ditt namn! :)

    //Jeanette aka Meanie

    SvaraRadera