onsdag 27 november 2013

Pulled Chicken

För några helger sen gjorde vi pulled chicken här hemma, Och gud vad gott det var! Vi har ju gjort pulled pork förut både i ugnen och på grillen. Men det här var mer i min smak. Kommer garanterat göra om det. Till det servera vi bröd och coleslaw med lökrelish. Lätt var det också.

Pulled Chicken
Sätt ugnen på 175grader.Krydda 900g kycklinglår med ben med salt. Lägg kycklingen i en ungsäker gryta med lock. Tillsätt 2dl BBQsås blandat med 1,5dl vinäger. Häll det på kycklingen. In i den nedre d elen på ugnen i ca 2timmar. Låt svalna. Ta upp kycklingen och dra av köttet i små bitar.

Lökrelish

Skala och finhacka 1gul lök. Fräs löken i 3msk majsolja utan att den tar färg ca 3min. tillsätt 1msk senapsfrön och 2msk tomatpure och fräs ca 1min. tillsätt 3msk ljus sirap och fräs ca 1min. blanda i ½ dl chilisås och 1dl vatten. Smaka av med 1msk vitbalsamsvinäger, salt, chilipeppar. Sjud ca 5min.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar