fredag 14 december 2012

Lucia





Igår var det Lucia och det fira vi genom att gå till öppna förskolan. Gud vad det var kallt ute. -20 var det när vi gick iväg på morgonen. Valle och jag var där när de öppna då Valle skulle göra gipsavtryck.  Valle passa även på att leka herren på täppan då han var själv med alla leksaker. Han var ju tvungen att bita och smaka på alla innan alla andra barn kom. Det var många av barnen från våran föräldragruppen som var där så vi passa på att ta ett litet gruppkort när det låg där så söta. Efter lucia firandet åkte vi bussen ner till bvc för mätning och vägning. Valle har blivit hela 69cm lång. Så två cm på 3veckor. Nu väger han även bra bit över 8kg. Så nu blir det mer träning så jag ska orka lyfta han snart. När vi väl var hemma så ringde mamma och berätta att Carl min bror var sjuk och behövdes hämtas i skolan. Så jag åkte dit. Väl på plats visa det sig att skolan ringt ambulansen då han inte mådde bra. Så vi vänta in ambulansen sen åkte jag och hämta mamma och så åkte vi till akuten. Där vart vi sittande i några timmar men nu mår Carl bra igen. Så trött var jag när jag kom hem så slängde i mig lite mat sen kröp jag ner i sängen.
Idag  Valle och jag kört mamma till ortopeden och sen hem. Just nu ligger Valle och sover i mammas/mormors säng.  Sen så står det handling på agendan. Hur kul är det att göra på en fredag?
Visst är disktrasan vi gjort till Andreas söt?
Published with Blogger-droid v2.0.9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar