söndag 23 oktober 2011

Juno

Gud jag har inte orka skriva på länge. Det har vart mycket som har hänt. Sen de sista dagarna har jag bara vart för sjuk för att göra något. Är för trött för att knappa på datorn. Fundera på att gå på IKEA i går men jag var för trött. Mår riktigt skit alltså.



Kan tro att det är många som har funderingar just nu vad det är som har hänt.


För en vecka sen så flytta Juno. Och det smärtar. Men jag/Vi måste tänka på henne först. Det har blivit så att det är för mycket strul och problem att ta med henne överalt. Och att hela tiden tvinga henne vara hemma själv eller hela tiden lämna bort henne om vi ska åka någon stans. Det känns inte rätt mot henne. Så vi tog hjälp av uppfödarna att hitta ett nytt hem åt henne. Nu kände det ett par som bor på samma camping som de som ville ha en hund. Så jag och Juno åkte upp och hälsa på lördagen förra veckan och det hela kändes rätt från alla håll. Och vi valde att göra flytten så fort som möjligt för att göra det smidigt och mer ”smärtfritt”. Så Juno följde hem under kvällen/natten så åkte vi upp alla tre på söndagen var där i några timmar och kolla så allt gick bra och sen så sa vi hej då och åkte hem. På Lördag ska vi dit och hälsa på och skriva papper. Om det nu har gått bra vill säga. Men vi har inte hört något om några problem än. Men det har nog gått jätte bra. Så bortskämd som jag tror att hon ska bli. Har säkert redan gått upp 5kg eller något. Efter nästa helg så flyttar de hem från campingen till Gävle. Men vi ska ha kontakt och vi får komma och hälsa på.


Här hemma känns det tomt och tyst. Har inte kommit ut på någon promenad alls den här veckan. Måste bli bättre på den fronten. Saknar henne extra mycket när jag ligger här hemma och mår dåligt. Juno har alltid känt sånt på sig och krypigt närmare i sängen då och vart ens privata värmeelement.


Juno passa på att smita ur reseburen några gånger ur reseburen.


sötnosen


Sissta morgonpromenaden flöt inte riktigt på.


Hon är så fin i höstlöven



Andreas kom lagom hem när vi kom hem från pomenaden.


Vi gick en promenad längs forsen där uppe på campingen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar