söndag 20 september 2009

Lördag

Lördag som jag har berätta tidigare så var vi ju i väg till sthlm nu i helgen. Det var ju dags att se Hairspray. Den var bra. Men säger ju att filmen från 2007 är bättre. Ja jag vet att det går ju inte göra allt som man gör i en film. De har löst vissa saker riktigt bra. Men om man inte är överdrivet intresserad så tror jag att filmen räcker gott och väl med originalmusiken. För det var den jag sakna mest. Fast jag måste säga att den är ju egentligen värd att se bara för att få se Rolf Lassgård som Edna Turnblad. Fattar fortfarande inte hur Morgan Alling orkar med att dansa så med Rolf.


Efter föreställningen så gick vi iväg för att äta. Och vad hittar vi inte på vägen? Ben & Jerry´s glassbutik. Så efter ett snabbstopp och en strut senare var vi på väg igen.


Restaurangen vi hamna på vart Glenfiddich Warehouse på Västerlånggatan. Maten var väl ok inte 100 % men 98 % så det duger gott och väl för oss =) hungrig var jag som en varg så jag sluka i mig min biff med nästan hull och hår.


Efter maten var det väl dags att rulla ”hemåt”
Efter lite blåser på fötterna och trötta kroppar så sluta dagen riktigt bra somnade i soffan.

Tack Andreas för en super trevlig dag/kväll =)

1 kommentar: