söndag 28 juni 2009

Lördag

Lördag vi börja dagen med att städa här hemma för att Alexsandra och Andreas skulle komma hit. När vi är som gått klara så passar Juno på arr slita sitt vildsvin inne i köket. Vi fundera på att baka en kaka så jag åkte och handla på coop för att handla. När jag kommer hem kommer jag på. – Fan! Jag har glömt äggen. Så jag börjar rota i kylen. Och titta! Jag hittar ägg. Så jag sätter på ugnen och tar fram sockerpåsen. Och när jag ska börja måtta upp sockret så ser jag att det inte är socker i påsen utom havregryn. Så det blev ingen kaka till Alexsanda och Andreas.


När de sen har dykt upp här i stan åker vi ut till Lövudden. För att den modiga Andreas. K vill bada. Vi andra landkrabbor stannar kvar på land för att titta på. Efter doppet ( som gick ganska fort) åker vi ner till små båtshamnen och fikar och kollar på båtar. (Måste alla unga som ha båt se så bratiga ut?) Jag provar på kladdkaka med mjukglass. Helt ok men en väldigt konstig kombination.





Sen bar det hem för lite kalla drycker och guitar hero och rock band. Andreas hade köpt hem bananöl. ( !!! glad att jag inte dricker öl) Andreas tycker den var god och svalkande.
Piff har börja löpa under dagen och springer runt och uppvaktar Juno. Tänk om hon visste att Juno har vart otrogen. Säger då det . Åsa whit the gay dog.





Sen vart det mat. Vi bjöd på fläskfilé, potatis, grillad majs, lök, grillost och tzatziki. Riktigt gott vart det.


Efter mat och hundpromenad slog vi ner på balkongen för lite mer dryck. Andreas K hade köpt med sig en öl i ett keramikkrus. Min Andreas tyckte om den och den dofta gott. Jag tycker flaskan var riktigt snygg. Sen vart det lite mer rockband innan vi rulla ut madrassen och knata till sängs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar