tisdag 16 april 2013

Sthlm


Ja i fredags styrde vi kosan i Sthlm. Det var dags för lite festligheter i den stora staden.  Fredagen börja med att vi Kvinnofolk överaska Alexsandra med middag ute. ( Andreas syster gifter sig här i April) vi mötes upp utanför hennes jobb och överaske henne där sen gick vi till en libanesisk restaurang som heter Tabbouli. Riktigt gott var det och bra priser också. jag tog Lamm- nötfärsbiffar med yoghurt och vitlöksröror.  Till efterätt vart det baklava med glass.  Senare på kvällen vart det prat och drinkar på ett ställe som hette mittemot Skrapan.  Jag som typ aldrig dricker längre fick i mig två stycken.  Bland annat en drink med gurka. Lite speciell men god. Frisk i smaken tycker dock den smaka mest lime.  Det hela sluta med en trevlig kväll. 

På Lördagen var det dags för Lenas 60års middag. Även den en överraskning.  Så vid 15:00 så åkte vi ”hem.”  Sen möttes vi upp hela familjen på Långbro Värdshus. Tror Lena vart riktigt överraskad när vi satt alla där och vänta.  Riktigt trevligt och riktigt gott var det.   Jag åt en sotad lax och den var perfekt tillagad. Sen fick man ju se kändis kocken Fredrik Eriksson. Även lördagen vart riktigt trevlig. Sen på kvällen begav vi oss hem till Västerås igen. 


Så gott det var!



Q-cumber

Väntan på Farmor
Den sotade laxen

Valle orkade inte vara med på hela middagen

1 kommentar:

  1. Jaa, blev verkligen överraskad och lite chockad. Men hur trevligt som helst.Och så fint halsband jag fick.Tack för allt!! Kramar till er <3

    SvaraRadera