måndag 22 april 2013

Sjukhuset



Imorgon är det åter dags att åka till sjukhuset. Ska lämna blodprover igen. Två veckor går fort. . Har gått 6veckor på Cellgifterna nu. Kroppen börjar vänja sig nu. Inte alls lika många biverkningar som det var för några veckor sen. Huvudvärken har släppt och tandköttet är inte lika inflammerat.  Nu är det bara magen som strular.  Men även den är bättre.  Pendlar mellan förstoppning och diarré.  Ja jag vet jag är jätte trevlig. Men jag är inte rädd att prata skit. Har börja funderat om jag ska ta såna där tabletter för att förbättra bakteriekulturen i tarmen.  Tror inte det finns så mycket bra kvar efter man vart på toa 20gånger om dagen. Kroppen har börja må bättre tror jag. Jo men lite ialla fall. Jag klarar av solen lite bättre.  Inte så bra man kan Önska men jag vågar vara ute i alla fall.  Jag ligger inte och spyr längre så fort jag vart ute längre stund.  Illamåendet har börja ge med sig också.  Men jag vill fortfarande små äta. Hoppas att de fortsätter och bli bättre. Ska ju snart trappa ner kortisonet igen. Har funderat om jag ska pröva lyfta bort någon värktablett också. Jag vet att jag inte kommer bli smärtfri så det är ingen mening att ta en massa piller som kanske inte behövs.  Börjar bli fullt i min dosset. Det är svårt att stänga den då locken tar i tabletterna. Nä nu ska jag försöka sova. Planerar att ta sjukhuset på morgonen för att slippa köa.
Published with Blogger-droid v2.0.10

3 kommentarer:

  1. Hej! Jag följer din blogg och tycker alltid att du har bra inlägg, kul att läsa! Jag har själv SLE och känner igen mig i mycket du skriver och känner. Tänkte fråga dig om vad det är för cellgiftsbehandling du får ? Själv ska jag få en cellgiftsbehandling med benlysta och är såklart intresserad utav hur andra mår av behandling med cellgifter? Ha det bra, kram Cecilia

    SvaraRadera
  2. Hej Cecilia! Benlysta värkar vara en bra medicin. De jag känner till som tar den är nöjda med den. Har själv velat pröva men inte fått för min läkare. Jag går just nu på cellcept. Det är tabletter du tar varje dag. Har prövat andra tidigare men det har inte funkat för mig.

    ÅSA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, hoppas att den medicinen fungerar för dig. Det är ett mixtrande och trixande med mediciner innan allt fungerar.. håller tummarna för dig. Kram Cecilia

      Radera