söndag 4 september 2011

Sjuk

Prata med min läkare i fredags. Jag har ju mått ganska dåligt nu den sista tiden och det visa sig att jag fortfarande hade dåliga blodvärden. Men ingen järnbrist i alla fall. Då jag har problem har vart mestadels med magen och illamående. Så tror hon att det är fel runt / i magen. Var till läkaren för magsmärtor under sommaren men då hitta det inget. Nu ska det utredas vad som kan vara fel. Så nu drar vi in en medicin. Om jag vart dåligare av det skulle jag höja kortisonen. Så nu ska jag göra en magröntgen och en gastroskopi. Ser inte alls fram imot det. Ska jag vara riktigt ärlig är jag livrädd för det. Känner inte alls för att åka själv till sjukhuset. Jag ska även göra ett salivprov för att se hur dålig salivproduktion jag har. Får ju suga/tugga mycket på såna där tabletter som ökar produktionen då jag har en tunga som ett sandpapper stundvis.


Så nu till hur helgen vart. Helgen har gått i sjukdomens tecken. Det börja i fredags med magvärk, illamående. Satt bara och peta på maten. Har tappat matlusten och känner inte alls för att äta. Ryggen var riktigt hemsk också. Det hela fortsatte i lördags och då rasa även magen på mig. Så jag sprang mellan soffan och toan under hela dagen. Fick också en riktigt hemsk huvudvärk. En riktigt spänningsvärk. Söndagen börja lika som lördagen snabba väningar till toan. Har även känt att ansiktet har börja svullna (mina spottkörtlar). Förmodligen det som gjort den här hemska huvudvärken. Så jag har öka min kortisondos så nu på kvällen mår jag mycket bättre. Tänk mig vad mycket bättre man kan bli av en halv tablett. Och hur dålig jag vart utan den andra medicinen. Så man kan ju sammanfatta den här helgen i helvetets tecken. Fy fan att allt var tvungen att hända de här tre dagarna.





1 kommentar:

  1. Hej Åsa! Å`va tråkigt att du måste ha denna sjukdom.Jag tycker de är så synd om dig. Hoppas du känner dig bättre snart. Många kramizar till dig från svärmor

    SvaraRadera