söndag 1 maj 2011

Helg

Den här helgen så börja det med fint väder. Visst det vart lite små kyligt på kvällen. Men perfekt att bara stå ute och grilla. Och njuta. Fredags grillningen bestod ut av Grönsaker med Lammytterfilé. Vart riktigt gott. Lammet skulle ha plockats bort någon minut tidigare bara. Då det vart lite för väl grillat där det var som smalast. Men helt ok ändå.


I lördags åkte vi till Stockholm. Jag skulle på möte med Region Öst. Andreas körde mig ända till mötet. Efter mötet tog jag pendeltåget till Älvsjö. Där vi umgicks med Andreas familj. Vi dela ut lite resepresenter. Det vart också en födelsedagspresent då Andreas mamma Lena har fyllt år. Det var kul att få träffa alla och Andreas systerdotter Avery har blivit så stor tjejen.


Nu när vi har kommit hem har vi vart och handlat mat för resten av veckan. Andreas vart sugen på brödpudding när vi satt i bilen. Så idag gjorde vi om receptet lite byte ut brödet och chokladen. Och jag tycker att vi lyckades riktigt bra. Så jag lägger upp det ”nya” receptet. Hur man gör får ni läsa i det gamla.


Brödpudding med choklad- och ölsås (Förfinat)


2stora eller 4små


Pudding
1 st stort ägg
4 tsk kakaopulver
5 msk rårörsocker, plus lite extra att strö över
0,6 dl matlagningsgrädde
1,4 dl mjölk
2st Croissanter
50g Marabou premium (70 % kakao med mjölkchoklad)

Sås
1/2dl mörkt öl
1/2 dl vispgrädde
1 msk rårörsocker
50g Marabou premium (70 % kakao med mjölkchoklad)
Flingsalt


En kall cider är alltid gott i solen.




Andreas glassa runt i sina nya shorts.


Bääää.... ingen kofta eller blommiga falukorvar här....

Min älskling!

Fantastisk!

2 kommentarer:

  1. Kul att ni testade en ny variant! Blev ju super att göra dem i de små formarna! Men det är nog lite fel på äggen i receptet, inte 51 st stora va? ;-)
    Tack för duschkrämen, har inte kunnat testa den för varmvattnet verkar vara slut nu ikväll :( Men den luktar väldigt gott iaf :)

    SvaraRadera
  2. Tack för duschkrämen! Nu har det spridits sig en lätt doft av kokos i lägenheten:) Jag älskar kokos!!!

    SvaraRadera