lördag 22 mars 2014

Vad händer i livet?

Vad händer i livet?
Jo här händer det mycket. Ibland känns det som man inte själv hinner med. Har blivit riktigt dålig på att skriva men orken finns inte alltid. Sen har jag även börja skriva på ett annat ställe. Men ska försöka sammanfatta vad som händer i livet.

Jag har ju som sagt börja rehabträna på sjukhuset. Går kanon! Känner skillnad för varje dag. Riktigt kul är det. Tyvärr är inte kroppen helt 100. Har fått 2 två kortisonsprutor i mitt högra knä som har strulat ett tag nu tyvärr har det inte blivit bra. det har inte fått ut vätskan som jag har och nu har det även börja pratats om jag kanske har en förändring/ missbildning i knäet som gör att jag får ont.  Ska se vad som händer. Ska till min läkare på måndag och det är hon som måste besluta om röntgen av knäet. Vi har även kommit fram till att jag är överrörlig i det knäet och det gör att jag anstränger och sliter lite på det också. Har också fått veta lite tråkigheter om min medicinering som kan betyda ganska mycket för mitt framtida liv. Men det är ingen ide att gå in på det just nu. Förhoppningsvis kommer det redas ut lite mer på måndag. Men mycket tankar är det just nu.

Så mitt upp i det hela så går Valle och blir dunderförkyld. Som sen smittar ner mig. Som gör att jag får Bältros. Jopp jag har fått bältros så som jag har fasat för det hela. Så nu går jag på virusdödande medicin och hoppas att det försvinner illa kvickt. Tyvärr får jag då inte vara med på Vattengymnastiken. Så nu blir det mer kondition i gymmet i stället. Jag som älskar vattengympan.  

I onsdags när jag skulle hämta ut min medicin på apoteket vart jag så ledsen och arg. Massa folk och allt för få stolar. Efter 10min fick jag äntligen en stol. När jag satt där och vänta så står det folk och väntar bland annat två män i 55år åldern. Och så hör jag kommentaren: - ja unga måste ju sitta. Och så sneglades det på mig, av alla. Vart så ledsen och arg! Ok jag är ung. men jag är sjuk, jag har ont. Jag går på tunga mediciner. Jag har inflammationer, jag måste få sitta. Jag kan inte stå still och vänta så länge. 30min senare var det äntligen min tur. Så i 20 minuter fick jag känna alla onda blickar stirra på mig varje gång någon kolla efter en stol. Blir så trött på kommentarer och folk som är inskränkta och oförstående. Unga kan också vara sjuka. Och jag brukar flytta på mig om någon frågar eller om jag ser att någon behöver stolen mer än mig. Jag är inte egoistisk. Men jag är sjuk och måste få sitta ibland. Blir så trött att folk inte kan förstå. Man säger inte så till folk.

Visst ja jag har ju glömt att berätta att jag har ju blivit Ordförande i Unga Reumatiker Region Öst nu. Vi hade vårat årsmöte den 1mars. Så nu i ett år så är det jag som bestämmer ;-)  på årsmötet så hade vi även en föreläsning med Christian Wass. Och den manen han imponerar mig så otroligt mycket. Tänk om man var lika stark som han.  Kan tipsa om hans bok Invalido den är jätte bra. Handlar om hans kamp till ett liv efter att han bröt nacken i en badolycka.

Något annat roligt jag kan berätta är att jag har deklarerat. Och till sommaren kommer det in lite extra pengar. Så skönt att få pengar tillbaka på skatten.

Ja det var väl lite kortfattat vad som händer just nu. Skulle jag berätta om allt skulle ni tröttna på att läsa texten för den skulle vara betydligt längre och jobbigare.


Ha det ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar