fredag 7 mars 2014

Starten på något nytt

Ja nu är det snart måndag. På måndag börjar jag en 5veckor lång sjukskrivning. Jag ska på rehab på sjukhuset.  Allt börja i tisdags när jag var hos min sjukgymnast för min årliga mätning. Då berätta hon att de hade fått ett sent avhopp och fråga om jag var intresserad. Jag gick en rehabvecka 2010 på sjukhuset det var en komprimerad som vände sig till de som jobba. Den här gången är det 5veckor och så tränar man 3dagar per vecka. De andra dagarna är man hemma och tar det lugnt. Så i torsdags fick jag klartecken att jag fick platsen. Allt vart väldigt tätt inpå för att fixa andra dagistider och så. men ser fram emot de här. Jag fick ut väldigt mycket av det förra gången. Och det kan väl bara bli bättre efter 5veckor. Man kommer in i en rutin.

Jag tränar redan 3gånger per vecka. Men vet att jag måste få in mer styrketräning. Problemet är att jag avskyr gym. Jag skaffa mig ett dyrt gymkort 2010 och ska jag vara ärlig så var det pengar rakt ner i sjön. Jag måste ha någon som peppar mig hjälper mig med maskinerna. Jag är helt tafatt och förvirrad när det gäller gym. Hade en period så jag gick två gånger i veckan på sjukhusgymet oftast blir det så jag kämpar på och sen får jag en inflammation nånstans och jag ger upp.   Är väldigt peppad just nu. vattengympa, gym, handträning. Jag ska bli en ny människa! 

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är sjukskriven.

    Du kan ha rätt till ersättning från oss om du jobbar på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

    Här kan du läsa mer om vår sjukförsäkring: www.afaforsakring.se/sjukforsakring

    Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.
    Du kan även kontakta oss via Facebook - https://www.facebook.com/afaforsakring

    Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
    www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

    Vänliga hälsningar
    Pernilla
    AFA Försäkring

    SvaraRadera