måndag 13 januari 2014

Sjuk

Ja mycket har ju hänt den sista tiden. Hade lite sjukdagar i december och tänkte va fan men det kan ju bara bli bättre. Så fel jag kunde ha. Sen nyår har det bara strulat på alla möjliga vis. Kroppen har gått in i ett skov så nu blandar jag dagar med feber värk och TRÖTTHET. Var hos läkaren förra veckan ska dit igen om 3månader och bestämma om jag ska ta ett nytt mabthera dropp. Men just nu så har jag fått börja med cellgifter igen. Jag valde en spruta så jag slipper ta en massa piller. Tog första sprutan i onsdags och fy fan va dålig jag vart. Hatar verkligen cellgifterna. Hela kroppen reagerar med smärta och illamående. Trodde jag skulle spy när jag stod i tamburen på dagis med Valle.  Tyvärr hade jag en massa saker som skulle göras. Den här veckan planerar jag på att lämna Valle på dagis och sen åka hem till sängen och försöka sova bort allt.

Något kul i alla fall jag har vart med i tidningen (bulletinen). Det är en tidning för systemsjukdomar. Greta som skriver i den intervjua mig om mina hudproblem (DLE). Hon gjorde ett toppen jobb och är en expert på att sätta rätt ord på känslor. Intervjun gjordes redan i somras så man har ju få vänta på den i några månader.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar