måndag 13 januari 2014

Jul och Nyår

Ja snart har halva januari gått och jag har inte berättat om jul eller nyår än.

Julafton spendera vi i Stockholm hemma hos Andreas syster. Vi börja dagen med att gå på morgonmässan i kyrkan här i Västerås. Titta på barnen spela julspelet. Har själv vart med i det i så många år så jag tycker om den traditionen. När det var klart där så begav vi oss till julfirande och kalle anka tittande. Mycket fina julklappar och tok för mycket för att räkna upp allt. Fick nya hjul i alla fall av Andreas till rullskridskorna.

De snyggaste grabbarna i kyrkan

Snabblunch i bilen på julafton

Nyår spenderades lite annorlunda i år. Andreas jobba och jag och Valle åkte till Hallstahammar och titta på när de andra i laget åkte rullskriskor. Själv fick jag avstå då jag inte fick tag i barnvakt. Men tror Valle hade kul han tycker om att titta när folk åker och ramlar när de väl sker. Sen fans det en stor läktare att springa runt på. Han somna i bilen nästan innan jag han starta. På kvällen åt vi två rätters här hemma. Vi åt Chori Pollo-Tacos med Salsa Roja. Och gud vad gott det var! Det är en rätt som bygger på pulled Chicken. Till efterätt vart det hasselnötsmousse med saltade hasselnötter och den var så len och fin så man ville dö. Så maten vart riktigt lyckad. Efter maten gick vi ut med Valle på baksidan och lekte lite med tomtebloss. Och det gillades skarpt av grabben. Därefter var det dags för han och gå och lägga sig. Tyvärr sluta det trevliga den kvällen där jag vart jätte sjuk och fick ont och feber och fick tyvärr springa på toa resten av natten. Så Andreas och Jag skåla och gick och la oss vid 22 tiden. Klockan var säkert 12 någon stans i världen. 


sötnosen nr.1

Gudars skymning vad gott! 




Gott nytt år!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar