måndag 9 december 2013

Roller derby

Japp det rullar på. Kanske inte i det tempot som jag vill.  Men de sista två veckorna har jag sett framsteg inom vissa saker. Jag VILL så mycket. Jag vill bli bättre så jag känner sån frustration då det inte  funkar. Men ger jag upp?  Nej! ( eller jo till jag fått tillbaka andan) i söndags träna vi i Hallstahammar istället för klöverhallen. Oooo vilken skilnad på golv. Där är det parkett. Så jäkla halt så man gled runt. Men så himla bra rull det vart på vissa saker. Klara hela 5 varv runt tracken i bubblor! Det har jag aldrig gjort förut. Och sen satt jag äntligen slalomen! Som jag har vart sur på den. Men Åsa vicka rumpa så funka det! Visst det var grejer som inte funka, men ändå så mycket framsteg jag gjorde i söndags. Så glad jag var över det. Känndes som det släpte lite. Känner lite press att jag måste öka takten i min utveckling för att hänga med. Visst ja jag har fått göra en whip! Fy fan va kul det var. Vilken fart man kom upp i. Det märkte man skillnad på den här hallen. nu träna vi med den avancerade gruppen och när de flög förbi en vart man nästan livrädd att man skulle bli övekörd där ett tag. Som jag sagt många gånger förut så mycket känslor i roller derby men fan så kul. Nu på torsdag kör vi igen!

Visst ja stort grattis till Julia (She-Lock) i vårat lag som har tagits ut till träninggruppen för VM 2014. Så grymt kul för dig! Riktigt bra jobbat.

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar