onsdag 23 oktober 2013

vardagslunk

Just nu känns vardagen väldigt grå och trisst. Känner att det är mycket som händer runt mig. Jag älskar min familj och jag har mycket roligt i livet just nu. Men det grå vädret tynger ner mig. Nu har jag även börja nedräkningen på jobbet. 10dagar kvar nu. Sen sitter jag på nålar om det nya jobbet här. Sen har jag aktivitetsersättnings ansökan och oroa mig över. Kroppen har börja strula nu när det blivit kallare och små värker lite här och där.

Valle min ängel. Han har börja kladda och leva rövare nu när han äter tror vi har mat i hela köket nuförtiden när vi äter. Saken gör ju inte bättre att jag har ett temperament som inte är de bästa. Jag måste börja lära mig att vara lugn. Jag vill anmäla oss på en kurs  som heter coup småbarnsliv 1-3år (stavning? ) där får man träffa andra föräldrar och diskutera om uppfostran och problemlösningar och hur man tacklar småbarnstrots.  Andreas var inte så sugen men vi får väl se. Den börjar i februari så det är ju ett tag kvar.

Sen fick jag veta att presenten vi köpte till Carl i studentpresent inte går att få. Företaget är ett blufföretag. Så där var det massa penagar i skithålet. Känner mig så sur och ledsen. 

Nä nu måste det hända något trevligt snart. Lite uppskattning eller något oväntat.

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar