måndag 7 oktober 2013

en lätt sammanfattning

Oj oj nu var det ett tag sen. Har vart så mycket just nu. vad har hänt sen sist då? Jag har gjort koloskopin. Det gick bra det tog två cellprover som jag inte har fått svar på men det såg fint ut där inne. Vi har vart på 6års kalas och 30års kalas. Vi har även ”firat”  10års förlovning och 6års bröllopsdag.  Vi har även haft en Valle dag. På helgerna nu när vi är lediga alla tre så har vi börja hitta på saker som kan vara kul och speciellt för Valle. Förr förra helgen var vi på stan. Vi börja på stadsbiblioteket och härja där bland alla böckerna. Sen gick vi vidare på stan och åt lunch och gick i lite butiker. Sen gick vi på stads museet. På det här hela så har kroppen mått prima och skit. Lagom när jag börja sitta här hemma och prata om hur ok jag börja må så börja försäkringskassan att strula. Först fick jag brev om att troligen kommer min ansökan om aktivitetsersättningen att avslås. Så det har jag fått jobba med att få fram nya läkarintyg och skicka in synpunkter. När jag var mitt uppe i det så visa det sig att min andra handläggare som har hand om min sjukskrivning inte ville godkänna den för att hon ansåg att mitt läkarintyg inte var tillräckligt bra. Så allmänt skit har det vart. I o med det här har ju kroppen strula och bråka. Nu är sjukskrivningen så gott som klart. Nu är det bara själva utbetalningen som strular. Igår starta även Roller derby träningen. Så nu tränar jag åkning två dagar i veckan. Kul men sååå jobbigt. Nu ska man jobba en vecka sen så är det bröllop i helgen. ska bli kul att få komma ut lite.      






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar