måndag 23 april 2012

Ny vecka nya tag....


Nu har vi påbörjat ny vecka med nya tag. Har vart liten små jobbig helg med mycket värk. Men det är bara försöka ta det lugnt. Har passa på med sovmorgon i alla fall. i fredags var det dags att gå till arbetsterapin och det var väl som jag trodde jag var som sagt svag i händerna. Så vi gick igenom handträningen och sen bestämdes det att jag ska börja en av grupperna på sjukhuset. Så nu ska jag gå två gånger i veckan och handträna.  Ska bli skönt. Kunde inte gå i dag så jag börjar på onsdag. 

Idag var jag på SMVC och gjorde den vanliga kollen. Mitt blodtryck var riktigt bra den här veckan. Men nu var äggvitan tillbaka. Så det är ju bara fortsätta kolla det varje vecka. Annars var det väl ok med grabben det mättes och beräknades vikt. De tror att han väger lite mer än 1600g kommer inte ihåg exakt. Men fortfarande lite övervikt.  Problemet med njurbäckenet var väl kvar. Så vi får väl se vad som händer. Får mer svar om det när han kommer ut som det ser ut nu. Men det ska inte vara något vi ska oroa oss för. Nästa ultraljud och besök blir om tre veckor. 

Imorgon ska jag åka hem till en kompis och babbla massa skit. Sen på eftermiddagen/kvällen ska jag och Andreas till föräldrakursen. I morgon ska vi prata födsel och smärtlindring. 

Visst ja igår kom våran granne över med en liten Hammarby tröja. De hade ju sätt att det var tillökning på G och tycket att barnet måste se tuff ut. Deras grabbar har ju vuxit ur den då den är i storlek 50. Så det är väl bara tacka och bocka. Andreas vart väldigt glad i alla fall. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar