söndag 1 september 2013

Sjukhuset

I fredags var det äntligen dags då starta vi igång mabthera behandlingen. Så nu var det dag för mitt första dropp. Om två veckor är det dags för nästa. Allt börja på morgonen med att ta en massa piller. Bland annat en allergi tablett och 30mg kortison. För att dämpa biverkningar av droppet. Väl på plats på sjukhuset kl8 tog de tempen på mig. Lite feber hade jag men sa att de var nog slen som spöka då jag måde bra. Tänkte inte åka hem får några gradet fel. Droppet startades igång strax efter.  Sen vart det ökning på snabbheten av droppet en gång i halvtimmen då passa de även på att kolla blodtrycket på mig. Efter 1 1/2 timme så började jag känna ett tryck på ögonen och fick svårt att fokusera blicken på långt håll. Känndes som man var lite lätt berusad. Pupillerna var även stora som tefat. Då sköterskan inte hade stött på den bivekan förut så stoppades droppet och läkare tillkallades.  Sen fick jag vänta i 45min innan de starta igång det igen. De ville att de skulle försvunnit helt inann de starta igen. Sen var det bara att starta igång igen väldigt långsamt. Kan ju säga att jag har ju haft roligare. Kl 14 koppla det äntligen bort droppet från mig och jag fick åka hem.  På kvällen måde jag skit hade så ont i kroppen. Kan ju säga att de är väl inte bra att sitta still så länge som jag gjorde. Man fick roa sig så gott det gick på sjukhuset. Tur hade jag några andra som fick dropp. Men de var klara på en timme.

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar