lördag 6 oktober 2012

Fredag


Ja här ligger jag och vrider mig i sängen och kan inte sova. Idag var Vi och handla mat för helgen och de lilla som går åt nästa vecka. men säger då det. Hatar att handla på fredagar. Visst vi var där tidigt men det var folk så det räkte och blev över. Som det ser ut så kommer vi iväg nästa vecka. Han är inte sjuk. Känner mig så hönsig. Hosta han? Snörvla han? Nös han? Vill inte skjuta upp det här. Blir bara massa krångel då nu när Andreas tagit ledigt. Idag lyxa jag till det och köpte biff. Är så trött på korv och köttfärs nu. Så idag vart det beef tacos. fredagsmys med en twist. Riktigt gott tyckte jag att det var. Imorgon/idag är oplanerad som den ser ut. Blir väl att tvätta och packa. På söndag så ska jag Få gå ut i grannskapet och rensa ogräs. Det är dags för städdag igen. Undra hur många som är med den här gången? Sen ska jag försöka hinna till Angelinas kalas.
Var och hälsa på på jobbet här i veckan. Måste ju se så de sköter sig.;-) på ett sätt är det skönt att komma hem efter en sån dag. Men jag saknar jobbet och sitta i bilen med eleverna. Här hemma känns det som hjärnan möglar och man glömmer saker. Förut kunde jag på ett kick förklara och räkna bromssträckor. När jag och Andreas prata om det för någon vecka sen satt jag där och var helt blank i huvudet. Måste fån skärpa mig och sätta mig med teorin så jag inte glömmer. Men nu är det bara mat, kräk och bajs i huvudet. Visst är småbarnslivet lockande? Nä måste få annat att tänka/ prata om. dags att skaffa en ny hobby? Komma igång med träningen måste jag göra. Om inte för sjukdomen så måste jag göra det för kroppen. Jag har nästan fått tillbaka min gravidmage. Jag väger nästan lika mycket som vid födseln igen. Gick ner massa fösta månaden sen så det vips och så gick det åt andra hållet. Vet dock inte hur mycket som är vatten från kortison. Har ju ändå legat relativt högt nu under ett år. De måste väl lämna lite spår efter sig. Nä mindre kolhydrater och mer röra sig skulle göra mig gott. Tråkigt nog ser det ut som mina promenader bara är en droppe i havet. Hoppas på ett bra möte med läkaren näst nästa vecka. Vem vet kanske dags att pröva ny medicin. Så man kan trappa ner kortison. Undrar hur det är med min b12? Har kännt mig väldigt yr sista tiden. Lite så där berusad kan man känna sig för korta stunder. Så börjar misstänka att mina blodvärden inte är de bästa. Och de lär väl inte vara bättre efter de här 4skit veckorna.  Men mina blodprover visar väl som vanligt. De vissar väl aktivitet men inte så mycket. De spelar aldrig roll hur jag mår. Bra, dåligt alltid desamma. Tänk om man kunde få prova på en vecka utan den här sjukdomen. Få känna hur det är att vara helt frisk. Och inte bara jag har en bra dag idag. Nä nu börjar det låta gnälligt och det var inte meningen. Kanske dags att försöka sova lite. Ser ut som det blir bra väder den här helgen. Det är ju bra.

Published with Blogger-droid v2.0.9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar