söndag 6 februari 2011

Helgen

Jag börja min helg med att vara riktigt dålig. Tog min medicin i torsdags. Och vart jätte dålig under natten till fredagen. Så efter en jobbig natt så var det bara att bege sig till jobbet. Tur var det ju bara en kortdag så det gick fort. Efter jobbet så gick jag en sväng på stan och handla lite presenter. Sen så åkte jag och hämta Andreas på jobbet. Sen åkte vi ner till polisen och fixa passen. Kortet vart helt ok men min namnteckning är ju rena kråkfötterna. Riktigt hemsk! Sen åkte vi och handla.

I fredags så fira vi 9år tillsammans. Det vart inte så mycket firande, jag mådde riktigt dåligt och det gjorde att jag inte hade så stor matlust. Men på kvällen åt vi färsk frukt med chokladfondue. det intog vi till på spåret efter mycket tjat från Andreas. Vilken romantiker jag är gift med va?

På lördagsmorgon vart det en trevlig sovmorgon. Sen så fira vi Juno som fyllde år. Efter det så åkte vi två ner på stan och köpte en ny guide bok med karta. Vi passa även på att fika. Det var gott men som sagt illamåendet gör att jag inte riktigt vill få i mig så mycket.

Sen åkte vi till Ica och handla kvällsmaten. Vi lagade fläskkotletter med ugnsgott med pepprig sås. Den såsen är det bästa som finns! Skulle lätt kunna dricka den. När det väl var dags att äta så börja mitt illamående gå över så jag fick tillbaka matlusten. Fy tusan va gott det var.

På kvällen så såg vi på melodifestivalen. Helt ok men inga super låtar. Men jag tror att får man höra Swingflys låt lite mer kan den nog bli riktigt bra. Känner på mig att det kommer bli en riktig radio låt.

På kvällen så vart det mycket New York prat och spana lite på http://ettannatnewyork.blogspot.com/. Så nu har vi en massa restauranger och pubar som vi kan gå till. Vi har även marker ut de viktigaste sakerna vi ska till på kartan vi köpte också. Och ja jag vet att jag planerar väldigt mycket. Men det är sån jag är.

Idag (söndag) så har vi vart ute och gått i det fina vädret vi hade. Riktigt härligt med lite sol. Passa även på att prova panoramaläget på kameran. Sen efter vi veckohandlat så har vi passa på att fika här hemma med semlor. De såg inte ut att vara så mycket för världen men de var helt ok.




Älskar dig Andreas!

Ser det inte gott ut
?



Våran prickiga karta


Världens godaste så
s!






Semlor från Ica

2 kommentarer:

  1. Skönt att du börjar må lite bättre! Hur funkar det med den nya medicinen? Är det så att du tar den en gång i veckan och du mår pest efter det?
    Vad var det för smarrig kaka där i mitten med grädde till?? Ser hur gott som helst ut!

    Har du bloggrecept på såsen kanske? Ska kolla dina recept. En sås som man bara skulle kunna dricka rakt av är värd att testas :)

    Verkligen superfina bilder du får med nya kameran!

    Och till slut, grattis till 9 år tillsammans, shit vad tiden går fort!!!

    Kram kram Therese

    SvaraRadera
  2. Hihi, jag har testat såsen!! Verkligen supergod!

    SvaraRadera