torsdag 2 april 2009

Jobb

Uppkörning idag så var det dags igen för en av mina elever att köra upp. Och lika nervös som vanligt. Visst det är riktigt skönt när det blir så man får en liten bekräftelse då. =) Det är inte så ofta som man får höra att man är bra. Så jag säger man måste ta vara på känslan man får när eleverna klarar sig. Sen blir man ju lite varm i hjärtat när eleverna berömmer en efter en lektion och tackar en. Man behöver höra att man är bra någon gång ibland. Då vet man ju att man gör något rätt i alla fal. Även om jag inte kan svara på alla frågor elever kanske har så tycker jag själv att jag tar igen det genom att vara trevlig och får dom att trivas. Jaja nu har jag fått ha en liten ego stund nu är jag mig själv igen.


I alla fal idag vart det en glass när jag vänta på att eleven skulle komma tillbaka.
Och på vägen hem så vart det en biltvätt till bilen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar