lördag 12 maj 2012

Akuten


Jag har lite över en vecka gått runt med en rund platt ”knöl” i magen ca 3-4 cm från naveln. Det är nästan där jag tar mina sprutor. I början trodde jag att det var bebisen jag kände men då den aldrig flytta på sig eller gick och rucka på så kom jag fram till att det måste vara något annat. När jag kom hem från badhuset i fredags så reagera både jag och Andreas att jag börja bli gul just där och det var jag inte på morgonen.  Typ som ett blåmärke börja komma fram. Vart lite fundersam och valde ringa 1177 och höra med dem. Han jag fick prata med var jätte trevlig och hjälpsam han tyckte det lät som att någon borde kolla på det där. Och att jag inte skulle vänta tills på måndag då jag har tid hos specialmödravården. Då risken för blodproppar finns fast jag går på Fragmin så kunde det ju vara det. Så han ringde gyn akuten och prata med dem. Sen ringde han tillbaka och skicka oss till akuten där en läkare från gyn skulle möta upp oss. Vi hade inge bråttom så jag fixa lite här hemma medan Andreas gick ut med Juno. Ca 45 min senare kliver vi in på akuten.  Där fick vi sen sitta ca två timmar innan vi fick träffa en av deras läkare (inte från gyn)  i 2 sekunder som klappa mig på magen och sa de där ser bra ut ni får åka hem igen. Det gula var normalt och självklart hade den lilla knölen blivit mindre och mindre under tiden som vi satt där. Om det var för jag satt still eller för att jag tryckt på den vet jag inte. Men när jag börja gå och röra på mig igen till kvällen så är den nu tillbaka. Jag sa från första början att det är säker inget. Förmodligen är det något med sprutorna.  De börjar bli svårare och ta då jag är så hård i magen. Tänkte väl om jag stuckit fel i något blodkärl som bildat det hårda som sen typ samlat blod eller något.  Får väl se vad de säger på måndag.  Kändes bortkastat med tid att sitta där  och dega hela kvällen. Men han från 1177 var väldigt bestämd att jag skulle åka in. 

Annars då jo mitt blodtryck hoppar upp och ner lite men fortfarande ok. Har bara haft högt en gång. Min äggvita i urinen är typ varannan vecka.  Så det fortsätter att kolla mig varje vecka hela vägen fram.  Men annars så ser det väl bra ut. Har extremt mycket sammandragningar så fort jag rör mig typ spänner magen sig och blir stenhård.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar